6/01/2005

För Evin!


Av något skäl har jag inte bloggat på svenska på mer än ett år, men nu är det dags att återuppta det arbetet. Anständigheten kräver att jag nu uttrycker min fulla solidaritet med Evin Rubar, min nyupptäckta hjälte, inte minst därför att jag är rasande arg på alla fundamentalistiskt feministiska rikssvenska bloggare som attackerar henne.

Till att börja med: fattar ni jävlar inte vad hon är för en människa? Det är för fan en invandrarflicka av muslimsk bakgrund som lyckats bli redaktör på er teve. Och dessutom en undersökande journalist som inte är rädd för att ta itu med era heliga kor. Kan man tänka sig en bättre förebild för alla unga invandrarflickor av muslimsk bakgrund? Kan man? Sedan jag lärde mig tillräckligt svenska för att läsa rikssvenska tidningar, har ni jämrat er över att invandrarungdomar inte hittar sin beskärda nisch i det svenska samhället. Men nu! Nu jädran har det blivit liv i luren!

Ireen von Wachenfeldt står för att alla män är djur, men vet ni vad Evin Rubar står för? Evin Rubar står för en ytterst sund och välkommen samhällelig utveckling: att muslimska flickor blir tänkande och aktiva subjekt i det svenska samhället. Men det är kanske precis det som svenska feminister hatar mest. Det är ju inte meningen att muslimska flickor befriar sig själva, på sina egna villkor. Meningen är att de ska vara hjälplösa stackare som endast Den Svenska Feministen kan befria, och helst då befria till att vara lesbiska separatister på något kvinnohus, där de undervisas i allkvinnlig kärlekskonst av någon snäll äldre tant. (Det är och kan inte vara sexuellt utnyttjande av minderåriga, eftersom det är feminism.)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home